Tuesday 5 April 2011

MANA ERTI KEADILAN YANG SEBENARNYA

Anbiya [92] Sesungguhnya agama Islam inilah agama kamu, agama yang satu asas pokoknya dan Akulah Tuhan kamu; maka sembahlah kamu akan Daku. [93] Kebanyakan manusia masih berselisihan dan berpecah-belah dalam urusan agama mereka; (ingatlah) mereka semuanya akan kembali kepada kami (untuk menerima balasan).


Kenapa bila berlaku sesuatu kes yang berkepentingan pada mereka, mereka berteriak bertempik meminta supaya diadakan Suruhanjaya Diraja tanpa peduli samaada pihak kerajaan mempunyai hak untuk mempertahankan diri atau tidak. Tetapi bila kes yang melibatkan pemimpin mereka lain pula laungan yang dibuat dengan membantah untuk ditubuhkan Suruhanjaya Diraja.

Kita imbas kembali :-
1) Kes video V K Linggam - tubuhkan suruhanjaya diraja !!!
2) Kes Chua Soi Lek - tubuhkan suruhanjaya diraja !!!
3) Kes Teo Beng Hock - tubuhkan suruhanjaya diraja !!!!
4) Kes Video Sex Anwar - Bantah suruhanjaya diraja !!!!!

Dimanakah keadilan yang selalu dilaung laungkan oleh mereka, apakah ini bentuk keadilan yang ingin dibawa oleh mereka jika mereka dapat memerintah negara ini. Renung renungkanlah wahai sahabat ku, bangsa ku dan generasiku.....

No comments:

Post a Comment

Komen yang di berikan hendaklah bersandarkan etika dan berhemah dalam menyampaikan pendapat sdra/sdri. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab diatas komen yang dibuat melangkaui batas batas susila dan undang undang.